Diumenge, 24 De Setembre De 2017

22/02/2017

TRET DE SORTIDA AL PROGRAMA ‘VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA’ A LA GRANJA D'ESCARP

Aquest mes de febrer s'ha dut a terme la posada en marxa del programa ‘Voluntariat per la Llengua’ a La Granja d'Escarp, amb la formació de 7 parelles lingüístiques.

Aquest programa respon a una iniciativa del Consorci per a la Normalització Lingüística (CNL) i té com a objectiu que, gràcies a laprenentatge de la llengua catalana, es faciliti la integració social de les persones immigrades i la igualtat doportunitats, a la vegada que sevitin situacions dexclusió. L'anterior edició d'aquest programa a La Granja es va fer l'any 2007, amb la participació de quatre parelles.

D'aquesta manera, es dóna resposta a la demanda de l'alumnat del curs de català inicial, que va tenir lloc el trimestre passat, per continuar trobant espais d'ús del català i així ampliar i perfeccionar els coneixements adquirits.

Cal recordar que, durant el darrer trimestre del 2016, un total de divuit persones nouvingudes van rebre classes de català a La Granja d'Escarp gràcies a una iniciativa promoguda per l'Ajuntament. Aquests cursos comptaven amb el suport de la Coordinació de l'Àrea de Ciutadania i Immigració del Consell Comarcal del Segrià, que els promovia, i del Consorci per a la Normalització Lingüística, que era la institució que els impartia. Les divuit persones nouvingudes que assistien a les classes de català (nivell A-bàsic) prenien part en un curs de 45 hores que es va allargar fins al gener del 2017.