Dilluns, 26 De Juny De 2017

29/05/2017

EL JACIMENT DE LA SERRA DEL CALVARI SERÀ AL MES DE SETEMBRE UN DELS ESPAIS DELS CURSOS ‘LA IMPORTÀNCIA DEL PATRIMONI HISTÒRIC’ DE LA UdL

El jaciment de la Serra del Calvari de La Granja d'Escarp serà, al mes de setembre vinent, un dels espais en què centraran la seva atenció els cursos que, sota el títol 'La importància del patrimoni històric I i II', organitzen la Universitat de Lleida i la Diputació de Lleida, en el cas de La Granja amb el suport de l'Ajuntament.

L'activitat suposa una continuació de la tasca iniciada l'any passat i comportarà la reedició de l'anomenat curs I, que enguany es veurà ampliat amb el curs II. Els dos cursos es faran, concretament, del 18 al 28 de setembre i cadascun d'ells constarà de 80 hores lectives i 15 places.

Durant els deu dies dels cursos, el jaciment de la Serra del Calvari serà objecte de diferents excavacions. Els cursos suposen la continuïtat del projecte impulsat des de l'Ajuntament de La Granja amb col·laboració de la Diputació de Lleida per tal de procedir a la millora del coneixement dels jaciments històrics i arqueològics que es troben en el municipi.

Els objectius dels cursos són donar una visió global de la importància del patrimoni històric de les Terres de Lleida en general, i del Baix Segre en particular; conèixer i experimentar la manera de fer la recerca sobre el patrimoni històric; iniciar-se en la metodologia arqueològica, tant de cota zero com de vertical; conèixer exemples de lestat del nostre patrimoni i ajudar a prendre consciència de la seva importància.

Els cursos van adreçats a estudiants universitaris, treballadors de l'administració i a qualsevol persona interessada en el tema. La coordinació anirà a càrrec de Joan-Ramon González Pérez, del Servei d'Arqueologia de la Diputació de Lleida i que estarà al capdavant d'un equip docent. Els altres espais on es treballarà seran el Centre d'Arqueologia d'Avinganya (Seròs), l'edifici del Rectorat de la UdL, el complex de la Caparrella i el Palau de la Diputació, que acollirà a més la presentació.