Dimarts, 17 De Octubre De 2017

30/09/2017

ALBERT HERRERO, VENCEDOR DE LA NOVETOSA ROGAINING DE L’AIGUABARREIG SEGRE-CINCA, DINS LES TRAIL RUNNING SÈRIES LLEIDA

La cita, que ha aplegat una cinquantena de participants, ha tingut el seu centre neuràlgic a La Granja d’Escarp.

Una cinquantena de participants s'han aplegat avui a la Rogaining de l'Aiguabarreig Segre-Cinca, una prova integrada dins les Trail Running Sèries Lleida i que permetia optar entre dos modalitats: la Rogaining de 3 hores i la Rogaining Familiar. Albert Herrero ha estat el guanyador de la prova individual.

Des de les TRS s'ha volgut oferir una nova experiència esportiva, la rogaine (curses d'orientació), que aglutina esport i natura. És una modalitat assequible per a tots els nivells físics i tècnics, i en el cas de la cita d'avui permetia descobrir una zona amb un paisatge molt especial, com és l'Aiguabarreig Segre-Cinca, un espai humit de gran transcendència com a àrea de reproducció hivernada i habitada per una fauna migratòria i que té un gran atractiu pel paisatge de natura i els esports aquàtics.

En la categoria Individual, el guanyador ha estat Albert Herrero (Aligots Lleida), amb 134 punts, seguit de Gonzalo Gil, segon amb 94 punts. En la categoria Mitx-Open, el triomf ha estat, amb 108 punts, per a l'equip CE Trail Tarraco, format per Jonathan Fernández i Laura Sanvicens, seguit del Sky Lovers (Josep Montserrat i Elisabet Llacuna), amb 69, i del O-Namib (Jordi Tomàs i Suzzen Aser), tercer amb 62 punts.

En Open Masculí, triomf de l'equip Correcaminos Bikers (Francisco Molero i Marius Panait), amb 62 punts, pel davant del Referèncum (Albert Aresté i Nicolás Bogdas), segon amb 54. En Open Femení, victòria del Sírgils Team (Alba Marí, Maria Balcells i Divina Farreny), seguit del Garrotxines Team (Raquel Alonso, Mireia Ibars i Isabel Alonso), segon amb 54 punts. Finalment, en Júnior-Adult, el millor ha estat el Pobellà Team (Marta Boleda i Emma Bosch), amb 56 punts.

La Rogaining de La Granja d'Escarp ha format part de la Setmana Europea de l'Esport, i l'activitat ha tingut el seu espai al mapa d'activitats a nivell europeu. La Comissió Europea va endegar l'any 2015 la Setmana Europea de l'Esport, que és una iniciativa per promoure l'esport i l'activitat física a tot Europa. El tema central de la campanya és #BeActive, amb el qual s'anima totes les persones a romandre actives durant aquella Setmana i al llarg de tot l'any.

La Rogaine és un esport de navegació que es realitza camp a través. Els participants han de desplaçar-se a peu amb l'objectiu d'aconseguir, en un temps determinat, la màxima puntuació possible. Els punts s'obtenen passant per uns controls ubicats al terreny de competició i marcats en un mapa que serveix de referència per a trobar-les.

Tot el circuit de les TRS

L'Associació Esportiva Ekke Lleida és l'organitzadora de les Trail Running Sèries Lleida, amb el suport dels diferents ajuntaments on es desenvolupen les proves juntament amb les entitats col·laboradores en cada cas. Els recorreguts de les diferents proves oscil·len entre els 18 i 30 kilòmetres, i en els casos que és possible, es proposa un recorregut alternatiu de menor distància.