Dimarts, 13 De Novembre De 2018

11/03/2018

LA MARXA SENDERISTA DEL BAIX SEGRE DE LA GRANJA D’ESCARP APLEGA 500 PARTICIPANTS EN LA SEVA 10a EDICIÓ I RECULL 600 EUROS PER AREMI

Inscrita dins el circuit Marxa.cat, la cita ha estat solidària amb Aremi i ha ofert una ruta adaptada que s’ha afegit a les quatre circuits habituals.

La Marxa Senderista del Baix Segre ha complert avui 10 anys d'història i ho ha celebrat aplegant 500 participants en una jornada que ha tingut com a escenari La Granja d'Escarp i que ha format part del circuit Marxa.cat de marxes saludables de Ponent, a més de col·laborar amb AREMI, entitat a la qual li ha fet una donació de 600 euros.

Sota l'organització per l'Ajuntament de La Granja d'Escarp, la gran novetat d'enguany, coincidint amb aquest desè aniversari, era que la Marxa Senderista del Baix Segre ha estat solidària, en destinar 1 euro de cada inscripció a col·laborar en un projecte social de l'associació lleidatana Aremi. A més, i atenent a un suggeriment d'aquesta entitat, ha creat l'anomenada Ruta Blanca, una ruta reduïda, de menys de 3 kilòmetres (2,95 concretament) i adaptada, sobre asfalt i totalment plana (3 metres de desnivell), per tal que tothom pogués gaudir de la jornada sense cap problema.

Pel que fa a la resta de recorreguts, l'organització ha disposat quatre rutes que anaven dels 7 als 24 quilòmetres, ja que la cita estava pensada perquè tothom pogués integrar-se plenament en un dia d'esport i natura. Les quatre rutes han estat la Punteta Roja-Ruta Verda (7 kilòmetres i un desnivell de 150 metres), la Vall la Dona-Ruta Blava (16,50 km/desnivell 350 m), l'Engivós-Ruta Roja  (19,50 km/desnivell 500 m) i La Cresta-Ruta Negra (24,10 km/desnivell 650 m).

També s'ha continuat apostant per planificar una marxa més tranquil·la, amb una sortida oberta dins d'un horari que s'ha mogut entre les 8.30 i les 9.30 hores, amb la primera mitja hora destinada a la sortida de les rutes més llargues (roja i negra), i la segona mitja hora per a les rutes més curtes (verda i blava). També s'ha ofert servei de ludoteca durant tot el matí, a més de dos zones d'aparcament, esmorzar de benvinguda, avituallaments i entrepà de carn a la brasa o entrepà vegetarià en acabar.

Trobareu un àlbum de fotos al Facebook de l'Ajuntament clicant AQUÍ.