Dimarts, 13 De Novembre De 2018

27/04/2018

TERRITORI I SOSTENIBILITAT ADJUDICA EL PROJECTE D'UNA NOVA CARRETERA ENTRE RIBA-ROJA I LA GRANJA D'ESCARP

L’actuació permetrà millorar la mobilitat comarcal i l’accessibilitat de diverses poblacions. La nova infraestructura tindrà una longitud de 27 quilòmetres, quan l’itinerari actual en té uns 50.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu d'una nova carretera entre Riba-roja d'Ebre (Ribera d'Ebre) i la Granja d'Escarp (Segrià), que permetrà millorar la mobilitat comarcal i l'accessibilitat de diverses poblacions. La nova via tindrà una longitud d'uns 27 quilòmetres, quan l'itinerari per la xarxa actual suma prop de 50.

Actualment, la comunicació entre Riba-roja d'Ebre i la Granja d'Escarp es du a terme mitjançant la C-12 (eix de l'Ebre) des de Riba-roja d'Ebre a Maials i la carretera C-45 de Maials a Seròs. A partir de Maials, la carretera LV-7046 permet accedir a Almatret i a partir de Seròs, la carretera LP-7041 permet arribar a la Granja d'Escarp.

La nova carretera, molt reclamada pel territori, permetrà connectar més directament aquests municipis, escurçar aquests recorreguts, millorar les condicions en la conducció i dotar d'una altra sortida a Almatret, que només està comunicada per l'LV-7046. Així mateix, per a la població de Riba-roja d'Ebre, representa una nova comunicació cap al nord-est.

La secció de la nova carretera serà de 8 metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres damplada. El traçat s'inicia al pont sobre l'Ebre de Riba-roja i finalitza en una rotonda de l'LP-7041, que dóna entrada a la Granja d'Escarp. A més dels municipis esmentats, també abasta els d'Almatret i Seròs. De sud a nord, podem distingir tres trams:

-Tram sud: de Riba-roja d'Ebre - Almatret, de 8,7 quilòmetres de longitud. Aquest és el tram d'orografia més complex, en concret al sud d'Almatret. En aquest àmbit, es preveu la construcció d'un fals túnel d'uns 190 metres.

-Tram central: a Almatret, amb una longitud de 3,8 quilòmetres; part del seu traçat, uns 1,5 quilòmetres, es recolza sobre l'LV-7046. Posteriorment, enfila en direcció nord cap novament mitjançant una nova traça.

-Tram nord: del nord d'Almatret fins a la Granja d'Escarp, amb uns 14,5 quilòmetres de longitud. Aquest tram salva la zona central de la serra de Picarda passant per la seva vessant est. A l'inici d'aquest tram, es preveu la construcció d'un pont sobre el barranc de la Vall de la Vila, amb una longitud d'uns 170 metres.

Aquest tram s'acaba en la rotonda existent situada a l'LP-7041, prop del Segre.

La darrera part de la nova carretera fa també de variant de la Granja d'Escarp.

S'estima que aquesta obra comportarà una inversió de 40 MEUR.