Dijous, 16 De Agost De 2018

29/04/2018

LA ROGAINING DE L’AIGUABARREIG SEGRE-CINCA, PROVA DE LES TRS-O, APLEGA 148 PARTICIPANTS EN 59 EQUIPS

La cita ha estat tot un èxit i ha format part del Circuit Català de Rogaines i de les activitats adscrites al Dia Mundial de l'activitat física.

La Granja d'Escarp ha estat l'escenari de la Rogaining d'Orientació De l'Aiguabarreig Segre-Cinca, prova pertanyent a les TRS-O (Trail Running Sèries d'Orientació), nova modalitat de les Trail Running Sèries Lleida. La cita també ha format part del Circuit Català de Rogaines i de les activitats adscrites al Dia Mundial de l'activitat física (#gentactiva #DMAF18).

Un total de 148 participants repartits en 59 equips s'han aplegat en aquesta jornada que ha desafiat una climatologia canviant però que ha acabat respectant el normal desenvolupament de la prova.

Organitzada per l'AE Ekke amb el suport de l'Ajuntament de La Granja d'Escarp, la prova ha ofert dos modalitats, en ambdós casos per equips: l'orientació a peu ha estat tipus rogaining, en la qual els participants han hagut de localitzar el major nombre possible de balises (controls) i tornar a meta abans de complir-se el temps; i l'orientació en BTT, igualment sota la modalitat rogaining de 3 hores.

També s'han afegit les següents categories no puntuables per al circuit TRS-O, però sí premiades: la individual, només en l'orientació a peu, i la familiar, amb un membre de l'equip com a mínim menor de 14 anys.

Pel que fa a les classificacions, en la modalitat a peu, a la categoria familiar, triomf del Geserralada seguit del Paca's Team i de The Tour Family; en equips femenins, victòria de Lesperis seguit del Vallfosca Team i de La Fira; en individual, s'ha imposat el Terradesports pel davant de l'Atmosfera Raid i del Seròs es Mou; en equips masculins, victòria de l'Ultra Lleida pel davant de l'Artista Esportista i de l'AE Baronia d'Escornalbou; i en equips mixtes, triomf del Montsant X pel davant del Tramdur i del Peskllunes.

En BTT, a la modalitat individual s'ha imposat l'equip Salesenkas seguit del Lucky Luke i del Corriols Bikers; en la familiar s'ha imposat el Braltesa Masculí seguit del Braltesa Femení i del Cokotrilos Team; i en equips mixtes, triomf de l'Ubuntu Roc Team 2 pel davant de l'Ubuntu Roc Team i del Xino-Xano.

Tots els menors de 14 anys han rebut com a detall la samarreta oficial del projecte 'Aturem l'obesitat infantil' de la Diputació de Lleida. A més, els participants han gaudit de servei de dutxes, guarda-roba, servei mèdic a la meta i avituallament final de meta.

La rogaine (curses d'orientació) és una modalitat que aglutina esport i natura, sent assequible per a tots els nivells físics i tècnics. En el cas de la prova de La Granja d'Escarp, ha permès descobrir una zona amb un paisatge molt especial, com és l'Aiguabarreig Segre-Cinca.

AL FACEBOOK DE L'AJUNTAMENT HI TROBAREU UN ÀLBUM DE FOTOS.