Dimarts, 25 De Setembre De 2018

19/06/2018

VALORACIÓ DE L’AJUNTAMENT SOBRE LA SIGNATURA DEL CONTRACTE DEL SERVEI DE RECOLLIDA D’ESCOMBRARIES

(Les imatges que acompanyen aquesta valoració corresponen a les notícies sobre aquesta tema publicades avui als diaris La Mañana i Segre).

Des de l'Ajuntament de La Granja d'Escarp, es valora molt POSITIVAMENT la signatura realitzada ahir entre el Consell Comarcal del Segrià i l'empresa Sorigué SAU, del contracte corresponent a l'adjudicació de la recollida descombraries pel sistema porta a porta, un cop desestimat el recurs que va presentar un dels licitadors al Tribunal de Contractes de Catalunya.

La voluntat de l'Ajuntament sempre ha estat començar el més aviat possible amb la implementació del sistema porta a porta, donat l'increment inqüestionable en la recollida selectiva que comporta. Aquest increment suposa un doble benefici, tant l'evident per al medi ambient com per als veïns per la futura reducció de costos que comportarà atès l'increment del cànon de residus aprovat per la Unió Europea.

Des de l'Ajuntament de La Granja d'Escarp s'és plenament conscient que el canvi al nou sistema de recollida requerirà d'unes bones campanyes de sensibilització, i s'està treballant amb el Consell Comarcal del Segrià per oferir-les després de l'estiu. D'aquesta manera s'intentarà familiaritzar i explicar al veïnatge el funcionament i la metodologia d'aquest nou sistema de recollida d'escombraries, que ja s'està duent a terme en més de 140 municipis de tot Catalunya i que, a partir d'aquest octubre, s'anirà implantant en 22 municipis més del Segrià, entre ells Massalcoreig, Maials, Llardecans, Seròs, Soses, Alcarràs,...