Dilluns, 17 De Desembre De 2018

10/08/2018

LA GRANJA D’ESCARP PODRIA TRIPLICAR EL PERCENTATGE DE RECOLLIDA SELECTIVA AMB EL SISTEMA PORTA A PORTA

L’Ajuntament preveu obtenir percentatges de recollida d’entre el 65-75%, augmentant en un 24% la recollida selectiva que actualment té el poble

La primera reunió informativa a la Granja dEscarp per explicar el sistema de recollida Porta a Porta, que simplantarà en el municipi a finals del mes octubre, va despertar un gran interès, tal com demostra el gran nombre de veïns i veïnes que van assistir ahir al vespre al Centre Cívic Lo Ball.

En primer lloc, lalcalde, Manel Solé, va fer una exposició detallada dels passos i els motius que han portat lequip de govern a triar el sistema PaP, com altres 22 municipis de la comarca del Segrià, en detriment del sistema dilles de contenidors que era laltra opció que permetia implantar el Consell Comarcal.

Després, el tècnic de lempresa dArum, Oriol Sala, va explicar detalladament el sistema PaP i va respondre, una a una, totes les preguntes i els dubtes dels assistents a la reunió.

La pròxima trobada informativa serà el dia 9 doctubre de 2018, seguidament hi haurà tres dies més doficina i entrega de cubells. Fins a arribar al dia 29 doctubre data en la qual es retiraran tots els contenidors dels carrers i siniciarà definitivament el sistema de recollida personalitzat.

Basant-se amb dades de lAgència Catalana de Residus dels altres 150 municipis de Catalunya que tenen implantat el Porta a Porta, lequip de govern preveu passar del 24 % actual de recollida selectiva fins a un percentatge dentre el 65-75%, augmentant significativament i fins i tot potser triplicant la xifra que actualment té La Granja dEscarp superant el llindar del 50% que exigirà lUE a partir del 2020.