Dimarts, 20 De Novembre De 2018

24/10/2018

LA 1a DIADA MEDIAMBIENTAL ARRIBA DISSABTE VINENT A L’AIGUABARREIG DE LA GRANJA D’ESCARP

La jornada inclourà un taller d’anellament d’ocells, la neteja d’una zona, la plantada de 235 arbres i arbustos i una visita guiada.

L'Aiguabarreig Segre-Cinca a La Granja d'Escarp serà l'escenari, aquest dissabte, de la 1a Diada Mediambiental dels Voluntaris de La Caixa a la Comarca del Segrià.

La jornada està organitzada per l'Ajuntament de La Granja d'Escarp i Voluntaris de La Caixa amb el suport de l'associació Espais Naturals de Ponent, l'AMPA de l'Escola Sant Jaume de La Granja, la Societat de Pescadors i l'Associació d'Amics de l'Ermita.

La cita es desenvoluparà de 9.00 a 19.00 hores i inclourà, durant el matí, un esmorzar popular per gentilesa de l'Ajuntament, un taller d'anellament d'ocells al bosc de Sant Jaume a càrrec de l'ornitòleg Sergi Sales i la neteja de la zona boscosa més propera al bosc, que recentment ha patit un incendi, i la plantada de 235 arbres i arbustos.

Més tard se servirà un dinar pels voluntaris de La Caixa i, en acabar, es farà una visita guiada a la zona de l'Aiguabarreig, a càrrec d'una biòloga de La Granja d'Escarp. A més, durant el dia se celebrarà el reconeixent als voluntaris de La Caixa de la delegació de Lleida.

Aprofundint en el taller d'anellament docells, s'iniciarà a la passera de fusta de l'Aiguabarreig. Es tracta d'una activitat gratuïta per a la qual cal inscripció prèvia en aquest ENLLAÇ i que proposa la descoberta dels ocells de l'entorn a través de l'anellament científic. Els ocells són capturats mitjançant mètodes totalment inofensius, posteriorment anellats, sexats, datats, mesurats i finalment alliberats.