Dilluns, 21 De Gener De 2019

20/12/2018

LA GRANJA D’ESCARP TANCA EL CURS DE CATALÀ, EN QUÈ HI HAN PARTICIPAT UNA VINTENA DE PERSONES

La Granja d’Escarp va realitzar el passat divendres la cloenda del Mòdul A.3 d’alfabetització en català.

El curs estava emmarcat en el Servei de primera acollida del Consell Comarcal del Segrià, amb el suport del Departament de Treball, Afers socials i famílies, en què hi han participat una vintena de persones nouvingudes, la majoria dorigen magrebí, tot i que també n'hi havia dels països de l'est, sud-americanes i també set persones nascudes a la població que volien millorar el seu nivell de català.
El curs, de 90 hores lectives, ha estat finançat per la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania (SIMC) i el Fons social Europeu, amb el suport del programa Lletres per a Tothom, com una de les eines per facilitar l'alfabetització de persones adultes. El curs era totalment gratuït, va començar el passat mes de setembre i va acabar el passat divendres.
A la jornada de cloenda, es van lliurar els diplomes corresponents i es va fer un aperitiu amb l'aportació de productes típics dels seus països d'origen de l'alumnat i de les persones que han col·laborat voluntàriament i la docent responsable del curs.
Des de l'Ajuntament de La Granja d'Escarp s'ha valorat molt favorablement aquesta activitat i es té la voluntat de demanar al Consell Comarcal del Segrià acollir nous cursos pel proper any, com una eina d'integració i convivència al municipi.