Diumenge, 25 De Agost De 2019

14/03/2019

PROBLEMES EN LA RECEPCIÓ DE LA SENYAL DE TELEVISIÓ TDT

Comunicat de l'Ajuntament davant els problemes en la recepció de la senyal de televisió.

Benvolguts veïns i veïnes,

Davant els problemes en la recepció de la senyal de televisió que han ocorregut al nostre municipi des de fa unes setmanes, l'Ajuntament de La Granja d'Escarp us vol informar de les gestions que ha dut a terme per tal d'esbrinar els motius d'aquests problemes i així mirar de solucionar-los.

Els problemes de senyal afecten a totes les cadenes pertanyents al grup Atresmedia (Antena3,...) i al grup Mediaset (Telecinco,...), però també hi ha veïns i veïnes que no veuen els canals de Televisió de Catalunya (TV3,...) i d'altres.

En un principi, se'ns va explicar que aquestes problemes eren originats pels desplegament de la xarxa 4G, que actualment s'està realitzant a l'antena de Torrent de Cinca. És per això que, des de l'Ajuntament, vam contactar amb Llega800 i, pel que se'ns va dir, aquest desplegament provoca habitualment aquestes interferències, motiu pel qual en el seu dia es va crear una entitat de control encarregada de la seua solució. També se'ns va informar que el protocol que tenen establert, en cas de problemes de recepció de televisió, és que els particulars contactin directament amb aquesta entitat, que s'encarregarà de procedir a la instal·lació d'un filtre en l'antena de televisió, ja sigui individual o col·lectiva en cas de edificis plurifamiliars.

Doncs bé, portem més de deu dies col·locant aquests filtres, tant a les antenes que estan orientades al repetidor del nostre poble com a les antenes que estan orientades a Alpicat, i el problema de pixelació de moltíssimes cadenes de televisió TDT continua. És més, fa un parell de dies és va desactivar el nodo implantat de 4G durant un temps i és va comprovar que la senyal de TV continuava sent molt deficient.

Davant aquesta situació, sembla que es tracta d'un problema amb els repetidors. Per tal de mirar de solucionar el més aviat possible la contingència, des de l'Ajuntament ens hem posat en contacte amb l'empresa Cellnex Telecom com a responsable del manteniment dels repetidors, per tal d'explicar-los hi tota la situació i reclamar una ràpida solució. L'empresa ens donat un número d'incidència per poder fer seguiment, i ens ha contestat que estan treballant per a la solució dels problemes detectats.

Igualment també hem contactat amb el responsable del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació del Govern de Catalunya i ens ha dit que intentaran fer pressió per mirar de resoldre el problema.

Des de l'Ajuntament lamentem les molèsties ocasionades per aquesta incidència i seguirem fem les gestions que considerem adequades per mirar de solucionar el més aviat possible un problema que no és responsabilitat nostra, tot i que ens veiem obligats a implicar-nos-hi degut a que afecta al conjunt de la població de La Granja d'Escarp. Farem un seguiment continu d'aquesta incidència, i continuarem treballant per resoldre al més aviat possible aquest problema que afecta al nostre municipi.