Dilluns, 23 De Novembre De 2020

20/05/2020

LA GRANJA D’ESCARP REBRÀ MÉS DE 5.300€ EN AJUTS DE LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA PER A L’ACOLLIDA DELS TREBALLADORS DE LA FRUITA

L’Ajuntament de La Granja d’Escarp rebrà un total de 5.369,36€ en concepte d’ajuts de la Diputació de Lleida per a l’acollida dels treballadors de la fruita.

Aquesta ajuda és conseqüència del canvi ens els criteris respecte d'anys anteriors per tal de fer possible que l'aportació de la Diputació pugui arribar al màxim de municipis possibles. Cal remarcar, en aquest sentit, que en aquesta convocatòria 2020 s'han tingut en compte les reivindicacions dels ajuntaments i s'ha rebaixat el llindar de contractes.

Aquesta línia de subvencions forma part del Pla de Cooperació específic que s'aprovarà al proper ple de la Diputació. El pla té com a objecte ajudar els ajuntaments que han de fer front a un increment de costos associats a la campanya agrària molt superior als anys anteriors davant l'obligació d'adoptar diferents mesures encaminades a garantir la seguretat sanitària, tant de les persones nouvingudes contractades per a la recollida de la fruita, com de la resta de la població d'aquests municipis. Aquest pla està dotat amb 214.000 euros, dels quals 70.000 es destinen a l'Ajuntament de Lleida i els 144.000 restants es repartiran entre 17 municipis del Segrià i el Pla d'Urgell.

Aquests fons estan pensats per cobrir despeses vinculades a la campanya de recollida de la fruita com l'acollida i atenció de persones, la seva salut i la seva seguretat. Els beneficiaris són els ajuntaments que tinguin més de 750 hectàrees en producció de cultius d'albercoquers, cirerers, nectariners, presseguers, pomeres o perers, els municipis que durant la campanya agrària de l'exercici 2019 haguessin subscrit més de 500 contractes i els municipis de Lleida que disposin d'albergs de temporers.

Podeu consultar la notícia completa sobre els ajuts en aquest LINK de la web de la Diputació de Lleida.