Dijous, 24 De Setembre De 2020

06/08/2020

MANEL SOLÉ: “A LA GRANJA D'ESCARP ACTUALMENT NOMÉS TENIM DOS CASOS ACTIUS. PER TANT, NO ÉS JUST QUE SE'NS APLIQUIN LES RESTRICCIONS MÉS SEVERES DE TOT EL PAÍS"

El Baix Segre demana per segona vegada al Procicat que permeti l’obertura dels espais interiors de bars, cafeteries i restaurants

"El que demanem es proporcionat. La prudència sempre es recomanable en una situació crítica i de possible rebrot, en la que ens trobem els sis municipis del Baix Segre. Només demanem lequiparació de mesures, a altres municipis que també estan en situació crítica i amb una tendència de contagis més preocupant que la nostra. Amb aquestes paraules lalcalde de la Granja dEscarp, Manel Solé, resumeix gran part del sentir i de la voluntat dels pobles afectats per la negativa del Procicat dobrir els espais interiors dels establiments dels bars, cafeteries i restaurants.

De fet, Solé, parlant específicament de la Granja dEscarp, assegura que en el nostre cas únicament hem tingut sis positius en total, del març a lagost. És més, actualment només tenim dos casos actius! Per tant, no és just que sens apliquin les restriccions més severes de tot el País".

Per motius com aquests, els alcaldes de la Granja dEscarp, de Torres de Segre, Aitona, Seròs i Soses, un cop coneguda la decisió del Procicat, han tornat a enviar-li avui una nova conjunta en la qual sol·liciten de nou que, el més aviat possible, es decretin les mesures necessàries per tal de permetre, amb les preceptives limitacions daforament a les quals obliga lemergència sanitària, lobertura al públic dels espais interiors dels establiments hostalers dels respectius municipis.

Cal recordar que els bars, cafeteries i restaurants del Baix Segre continuen amb autorització per servir consumicions i dinars a les seves terrasses, les quals poden ocupar-se només fins un màxim del 50% del seu aforament i han de mantenir una separació mínima de 2 m entre taules. Tot plegat succeeix al mateix temps al qual, en virtut de la resolució SLT/1941/2020 de 30 de juliol que va relaxar el confinament estricte de la subcomarca, els establiments hotelers sí que poden veure ocupats els seus espais interiors comuns si no socupa més dun 50% del seu aforament. Aquesta circumstància, consideren els alcaldes, fa tot plegat més incomprensible encara pels nostres hostalers.

A més a més, la limitació es manté a més a més durant uns dies als quals coincideixen les setmanes més intenses pel que fa a volum de feina de la campanya de la fruita dolça. Un nombrós col·lectiu de compradors de fruita i operaris dempreses auxiliars que, a les hores de més calor de cada dia, no troben cap més alternativa per dinar que les terrasses duns establiments hostalers que, tradicionalment, viuen en aquests mesos destiu una etapa crucial de lany pel que fa a volum de negoci i que, a hores dara, no poden servir els seus clients com voldrien perquè resulta del tot impossible oferir un mínim confort a una terrassa exterior quan les temperatures arriben fins on ho fan aquests dies, asseguren els alcaldes.