Dijous, 24 De Setembre De 2020

17/08/2020

L’AJUNTAMENT NO CEDIRÀ A L'ESTAT ELS ROMANENTS DE TRESORERIA

L’equip de govern de La Granja d’Escarp ha decidit no adherir-se a la proposta del Ministeri d’Hisenda de prestar els romanents municipals al Govern d’Espanya.

El govern municipal defensa que els romanents de tresoreria corresponen a l'esforç que els granjolins i granjolines han fet durant aquests últims anys, amb una gestió municipal estricta i acurada destinada a solucionar la greu situació financera que tenia l'Ajuntament l'any 2011.
Així, després d'anys de gestió responsable orientada a la reducció del deute i a l'estabilitat financera municipal, l'equip de govern considera que ara és moment d'aprofitar l'actual situació financera de la corporació per tal de destinar els recursos a la societat granjolina, per tal d'agrair l'esforç fet durant aquests anys i pal·liar la greu crisi social que comportarà la pandèmia sanitària de la Covid-19.
És per aquet motiu que, després d'estudiar la proposta de l'Estat, l'equip de govern de La Granja d'Escarp ha decidit no procedir a la cessió dels seus romanents, en considerar que les condicions que ofereix la proposta no són beneficioses ni per al municipi ni per a la seua ciutadania.
L'Ajuntament reclama al Govern espanyol l'alliberament d'aquests romanents, que són els estalvis municipals, per tal de poder ser destinats per part dels Ajuntaments a aquelles necessitats socials i econòmiques que només des del govern municipal es poden definir amb coneixement de la realitat local.
Ara és moment de retornar a la ciutadania el resultat del seu esforç, i han de ser els Ajuntaments els encarregats de gestionar aquest retorn.