Divendres, 22 De Gener De 2021

10/12/2020

L’AGÈNCIA DE RESIDUS DE CATALUNYA DISTINGEIX LA GRANJA D’ESCARP COM A MILLOR MUNICIPI EN RECOLLIDA SELECTIVA D’ENVASOS LLEUGERS

Ha estat premiat en l’apartat de municipis de menys de 1.000 habitants. L’alcalde Manel Solé ha representat l’Ajuntament en l’acte de reconeixement, celebrat en format virtual

La Granja d'Escarp ha estat distingit aquest dijous en l'acte de Reconeixement a les comarques i municipis amb millors resultats de prevenció i recollida de residus de l'any 2019, que atorga l'Agència de Residus de Catalunya.

Concretament, La Granja d'Escarp ha estat guardonat per haver obtingut el millor resultat en la categoria de 'Recollida selectiva envasos lleugers, de municipis de menys de 1.000 habitants', amb un 21,95%.

L'acte de reconeixement ha tingut lloc aquest matí en format telemàtic sota la presidència de la secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Subirà. L'Ajuntament de La Granja ha estat representant pel seu alcalde, Manel Solé, que ha volgut agrair a tots els granjolins i granjolines la seva aportació de cara a haver pogut aconseguir aquesta distinció, i als que ha animat per seguir contribuint a fer que La Granja sigui un municipi capdavanter en matèria de recollida selectiva.

Cal recordar que el 2019 va ser un any amb resultats històrics en la recollida selectiva de residus municipals, assolint una xifra del 45%. Molts ens locals van avançar en el desplegament de sistemes eficients de recollida selectiva (contenidors intel·ligents, porta a porta). És per això que, des de l'Agència de Residus de Catalunya, es considera que cal reconèixer aquest esforç i per això, en base a les dades automàtiques de residus municipals, es volen lliurar uns reconeixements a les comarques i municipis que més han destacat.