Divendres, 22 De Gener De 2021

12/01/2021

MANEL SOLÉ RECLAMA UN TREBALL COORDINAT DE TOTES LES PARTS IMPLICADES DE CARA A LA CAMPANYA DE LA FRUITA DEL 2021

L’alcalde de La Granja d’Escarp, Manel Solé, ha participat en una reunió de treball telemàtica per preparar la campanya de recollida de la fruita de l’estiu vinent, amb l’objectiu de començar a planificar i coordinar tots els detalls.

Durant la trobada, en què hi han pres part representants de la Delegació del Govern a Lleida, de la Diputació, del Consell Comarcal, així com de la patronal, els sindicats, del Departament de Salut, dels Mossos d'Esquadra i els alcaldes del Baix Segre, Manel Solé ha demanat que es treballi coordinadament per tal que no es repeteixin les problemàtiques que es van patir durant l'anterior campanya.
Així, ha reclamat un major i millor control de l'Estat a la mobilitat de les persones il·legals que no són temporers, a la vegada que ha demanat que no es tornin a repetir situacions d'indefensió per part d'alguns veïns/veïnes que veien ocupades il·legalment les seves cases i pisos particulars.
De la mateixa manera, ha instat al Departament de Salut que es puguin fer als temporers proves serològiques per revisar la seva possible immunitat, com també que implementi un pla específic de vacunació dels temporers que venen a fer la campanya de la fruita.
Manel Solé ha comentat que es compta amb l'experiència de la passada campanya, que va ser molt complicada i durant la qual ''vam haver d'aprendre a gestionar-ho dia a dia''. En aquest sentit, ha recordat que els municipis del Baix Segre van ser el territori que més va patir les restriccions de mobilitat i de confinament. És per això que ha insistit en que ''cal que treballem plegats per tal que empreses, pagesos i treballadors de la fruita puguin tenir una campanya més ordenada que la passada'', tot esperant ''que no s'aprofitin situacions puntuals, que cal denunciar sempre, per generalitzar-les i estigmatitzar un sector que genera més de 30.000 llocs de treballar a l'any''.