al contingut a la navegació Informació de contacte

Finalitzen les obres de millora de l’àrea recreativa de La Granja d’Escarp i la senyalització de la ruta de l’Aiguabarreig Segre-Cinca

Aquest mes d’agost, han finalitzat les obres de millora de l’àrea recreativa de La Granja d’Escarp. La zona es troba al costat de l'àrea d'autocaravanes, quedant així un àrea equipada i integrada en l'espai natural. L’actuació emmarcada dins del projecte Ponent Actiu impulsat pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.

DILLUNS 06 SETEMBRE 2021

Aquesta actuació ha consistit en l’adequació d’una zona de descans i la creació d’una àrea recreativa com a zona de lleure i estada dels visitants a l’entorn de l’espai natural de l’Aiguabarreig. L’espai està ubicat en un indret proper al nucli urbà de La Granja d’Escarp, al costat de l’aparcament municipal d’autocaravanes i de la zona esportiva. Tanmateix, s’han instal·lat els elements i equipaments necessaris com, taules de fusta amb seients incorporats, bancs, plafons d’informació, aparcaments de bicicletes, àrees de jocs infantils, senyalització, barana de fusta o enjardinament.
Aquesta actuació s’ha complementat amb la senyalització de punts d’interès i d’accés de la ruta de l’Aiguabarreig Segre-Cinca, des del terme municipal de Seròs fins als municipis de La Granja d’Escarp i Massalcoreig.
L’aiguabarreig Segre-Cinca és un espai eminentment fluvial i de gran interès. S’inicia al riu Cinca al seu pas per La Granja d’Escarp fins a la seva unió amb el Segre, i al Segre des de l’aiguabarreig fins al seu pas per Seròs. Guarda força similitud amb l’aiguabarreig dels rius Noguera Ribagorçana i Segre, amb la diferència que el Segre-Cinca té un caràcter molt més continental.
Aquesta acció cofinançada per fons FEDER, la Diputació de Lleida i l’Ajuntament de La Granja d’Escarp, amb un pressupost de 32.222,65 €, suposa la millora dels espais al voltant de l’Aiguabarreig, ensenyant el contrast paisatgístic entre la verdor de les riberes i la tonalitat seca i eixuta dels voltants que, sumat al bon estat ecològic del riu el fa representatiu dels sistemes naturals aquàtics i riberencs de la depressió de l’Ebre.

Text i foto: DIPUTACIÓ DE LLEIDA