La decisió, presa de manera unànime per l’Ajuntament, li va ser comunicada per sorpresa a l’autor en acabar la presentació del seu llibre ‘Acaçar la boira’, celebrada a l’espai que a partir d’ara durà el seu nom

DIUMENGE 06 NOVEMBRE 2022

La biblioteca de La Granja d’Escarp passarà a denominar-se Biblioteca Municipal Ferran Sáez en honor a l’escriptor, filòsof i professor universitari, fill de la població.

Així se li va comunicar –per sorpresa– al mateix Ferran Sáez en acabar la presentació, davant dels seus amics i veïns, del seu darrer llibre, ‘Acaçar la boira’, en un acte celebrat precisament a la biblioteca que a partir d’ara durà el seu nom. Manel Solé, alcalde de La Granja d’Escarp, li va lliurar a l’autor l’acta del Ple de l’Ajuntament en la qual es va acordar, per unanimitat, aquest canvi de nom.

L’acta assenyala que Ferran Sáez Mateu, és “una de les veus intel·lectuals, lúcides i assenyades i implicades amb el nostre país avui en dia”. “Des de la seva formació com a Doctor en filosofia, ha participat en la construcció del pensament, tant des de la Universitat com en la seva participació en la recerca i formació doctoral, així com en les seves investigacions socials i escrits en mitjans de comunicació generalistes i de revistes de pensament. Com escriptor, l'obra assagística del Ferran és molt extensa i ha estat mereixedora de premis com el Pere Calders, el Josep Vallverdú, el Joan Fuster i el Carles Rahola”.

L’acord plenari recorda també que Ferran Sáez és “un gran estudiós musicòleg i posseeix la col·lecció privada d'instruments musicals més importants del país. La seva trajectòria, la seva obra i la seva potència intel·lectual mereixen un reconeixement per part de la nostra vil·la, amb l'orgull que tota la ciutadania sent, especialment per la deferència que sempre ha tingut en la seva obra, vers la terra i el poble que el va veure nàixer i créixer”.

Per tot plegat, “veiem la nostra biblioteca com un far de cultura, coneixement i formació i tenim la certesa que s’il·luminarà amb més força si porta associat el nom del nostre estimat Ferran Sáez, per tal que sigui, encara més, una figura en la que emmirallar-se, pel nostre veïnat i pels futurs que ens succeiran”.

La presentació del llibre ‘Acaçar la Boira’ va comptar amb la presència de nombrosos veïns i amics, a més de la germana de l’autor, Anna Sáez, i va donar pas a un col·loqui en què es van endinsar en els records de tots, ja que ‘Acaçar la boira’ és una obra que explica l’època d’adolescència de Ferran Sáez, com d’important va ser la influència de la biblioteca municipal i els llibres que hi va trobar i com el van marcar en el seu creixement i coneixement intel·lectual. Una biblioteca que, des d’ara, portarà el seu nom.

Galeria d'imatges