La Fundación Biodiversidad concedeix una subvenció de més d’un milió d'euros per al projecte Slow Segre-Cinca

Va ser presentat conjuntament pels Ajuntaments de Massalcoreig i de La Granja d’Escarp i per l’entitat ambiental Grup de Natura Freixe

DIVENDRES 16 SETEMBRE 2022

La Fundación Biodiversidad, que depèn del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico, ha comunicat els 37 projectes seleccionats d’entre 230 candidatures per al projecte Slow Segre-Cinca, i un ha estat el que van presentar conjuntament, el passat mes de març, els Ajuntaments de Massalcoreig i de La Granja d’Escarp i l’entitat ambiental Grup de Natura Freixe, per optar a un milió d’euros de Fons Europeus. Concretament, al projecte se li ha concedit un ajut de 1.054.392,43€.

Aquesta línia de subvencions va encaminada a fomentar la restauració d’ecosistemes fluvials i a la reducció del risc d’inundació en entorns urbans. El projecte Slow Segre-Cinca consta de diferents actuacions, per millorar la hidrologia en aquest tram, minimitzar els impactes derivats de les inundacions en superfícies dedicades a diferents activitats econòmiques, àrees d’interès mediambiental i en benefici de la població en general.

Alguns de les actuacions que correspondran a la zona de La Granja d’Escarp són la recuperació ambiental del barranc de la Vall de Rotja a la Granja d’Escarp; actuacions per la reducció efectiva del risc d’inundació al tram final del riu Cinca i confluència amb el riu Segre; i actuacions de restauració fluvial para augmentar la seva resiliència davant el risc d’inundació, tram final del riu Cinca i confluència amb el riu Segre.

El projecte, que s’executarà en els propers 3 anys, també té un eix vertebrador amb la participació ciutadana, ja que es desenvoluparà un pla formatiu i de sensibilització que involucri els principals agents del territori: comunitats de regants, entitats municipals,... i sobretot que els veïns/es dels nostres municipis es sentin la zona de l’Aiguabarreig Segre-Cinca com una oportunitat de gaudi, d’oportunitats turístiques i de promoció econòmica.

Trobareu més informació clicant AQUÍ.