La Granja d’Escarp aconsegueix subvencions per 281.163€ per a la rehabilitació d’un immoble com a local per a entitats

És un dels 10 ajuntaments que, del total de 231 municipis de la província, rebrà ajuts dels fons europeus Next Generation amb aquesta finalitat

DIMECRES 26 OCTUBRE 2022

L’Ajuntament de La Granja d’Escarp ha rebut amb satisfacció la resolució del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) segons la qual ha concedit provisionalment al poble un total de 245.834,21€ provinents dels fons europeus Next Generation que s’invertiran en la reforma d’un immoble municipal per tal de destinar-lo a local per a les entitats.

Per tal de finançar aquesta actuació, l’Ajuntament ha sol·licitat i obtingut dos subvencions, la primera provinent del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya i l’altra l’esmentada anteriorment, provinent dels fons europeus Next Generation dins del programa d’impuls a la rehabilitació d’edificis públics de les entitats locals. Amb això, La Granja d’Escarp ha aconseguit una xifra total de 281.163,96€ sobre l’import previst de la inversió, que se situa en uns 300.000€. Es tracta, doncs, d’una quantitat força important que facilitarà la renovació total d’aquest immoble, conegut com l’antiga casa del secretari.

En el cas concret de l’ajut provinent dels fons europeus Next Generation del Mitma, les subvencions ascendien en global a sis milions d’euros i anaven destinades a la rehabilitació d’edificis públics de titularitat municipal dins el Programa d’Impuls a la Rehabilitació d’Edificis Públics (Pirep local), inclòs al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). Des de l’Ajuntament, es valora molt especialment el fet que hi podien optar 231 municipis de la província –incloses capitals de comarca i poblacions amb molts més habitants–, i finalment només han estat ateses 10 sol·licituds, entre elles la de La Granja d’Escarp.

L’actuació que ara escometrà l’Ajuntament s’emmarca dins la voluntat de l’equip de govern de continuar amb l’adequació dels edificis municipals per tal de millorar el servei als veïns i veïnes, en aquest cas reformant i rehabilitant un immoble municipal per tal de destinar-lo a local per a les entitats.

Aquesta reforma consistirà en la millora del conjunt de l’immoble i especialment dels condicionants energètics per tal d’adaptar-los a les condicions climàtiques i reduir la petjada mediambiental. D’aquesta manera, l’edifici es convertirà en l’espai de trobada de les diferents entitats, com per exemple l’Associació d’Amics de l’Ermita, que disposarà també d’un petit magatzem per tal de dipositar el material de que disposa.

El consistori considera que el desenvolupament de les activitats d’aquestes entitats és molt important per tal d’aconseguir un poble actiu i amb la participació directa de la ciutadania, com fan habitualment les entitats del poble.

A les imatges podeu veure l'estat actual i el resultat del projecte.

Galeria d'imatges