al contingut a la navegació Informació de contacte

Conjunt escultòric de la Creu del Calvari

Des del seu emplaçament es pot observar el curs i la unió dels rius Segre i Cinca i els pobles veïns, a més d'una gran franja d'horta a vora dels rius.

Ubicació:

- Antic camí del Calvari, a mitja alçada entre la base del camí que resta i el Mirador de la Creu. Aquest antic camí desemboca per l’extrem inferior a la costa Genebral i el camí que va cap a Maials i a la bora de camí que ara és particular i que condueix a finques rústiques de conreus i a finques urbanes construïdes que justifiquen el desmunt i ampliació de l’espai donat a la circulació a pocs metres del conjunt escultòric.


- El conjunt es troba sobre una base de roca mare que a mig metre de la vora del camí.


Descripció:

- Sobre un mur construït amb pedra, es troba adossada la columna d’una creu treballada en una única peça de pedra, en la que es pot distingir la part d’un cos des de damunt dels genolls fins a les espatlles-Tot i estar molt malmesa sembla que forma part d’una crucifixió de la qual la part del travesser es va desprendre del seu encaix amb la part vertical, sense poder precisar la cronologia.
En els angles inferiors de la creu apareix una ornamentació curvilínia d’un cert aspecte vegetal, que es repeteix als dos elements de la creu i que presenta un treball a tot el voltant.
- Sobre el sòcol hi ha dos peces quadrangulars més de la mateixa mida i forma de la que fa de base a la columna de la creu, on es poden apreciar dos enclavaments cilíndrics que sembla podrien haver acollit dos creus més que completarien el pas de la crucifixió, dels que no queda cap resta.

WhatsApp Image 2021-01-29 at 21.30.24.jpegWhatsApp Image 2021-01-29 at 21.29.06.jpeg